THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, February 7, 2011

Sedetik untuk berfikir (part 3)

Yana menyambung balik pandangan yana atas gejala seks bebas dengan kemusnahan negara kita.Mesti ramai tertanya-tanya apakah kaitannya.

Cuba anda semua fikir jika seks bebas ini berleluasa dalam negara kita.siapa yang bakal mengambil alih kepimpinan negara kita??? siapa yang akan mengisi kekosongan jawatan 30 tahun akan datanG???? siapa pula akan mengajar di pusat pengajian nanti????siapa yang akan menyambung warisan turun-temurun bangsa kita?????

Yang pasti semua itu bakal kosong dan para pemimpin masa kini akan tua dan dipanggil oleh ALLAH s.w.t. itu sudah azali termaktub dalam kitaran hidup kita tiada yang kekal abadi.Yang bakal mengisi semua ini adalah anak cucu kita sendiri. Cuba bayangkan kalau semua bayi yang dilahirkan dibuang dan dibunuh, sudah tentunya dengan senang negara kita diambil orang tanpa perlu bersusah payah pun.Tambahan pula, sekarang kita sudah boleh merasai kekurangan pelajar lelaki di universiti dan kebanjiran warga asing di negara kita. Tentu anda tertanya Kemana anak-anak bangsa kita??????
itulah menjadi ingauan dalam benak permikiran kita.

 MEREMPIT TIDAK TENTU MASA

 PENAGIHAN DADAH

 MELEPAK @ PONTENG SEKOLAH

Kepada siapa lagi kita mahu bergantung harapan bagi membina negara maju....Golongan yang mempunyai kesedaran semakin berkurang.Sepatutnya kita menjadi mereka2 dibawah ini sebagai 'role model' bagi kita membina sahsiah diri.
 ANGKASAWAN NEGARA
 PELAJAR-PELAJAR CEMERLANG



 PARA PEMIMPIN 
Ramai yang kita boleh jadikan sebagai contoh bagi mengukuh kan sahsiah kita. kita juga boleh jadikan sunnah RASULULLAH s.a.w sebagai panduan dalam hidup..................... 




 

0 comments: