THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Sunday, February 6, 2011

Sedetik untuk berfikir (part 2)

Assalamua'laikum dan salam sejahtera semua. Yana harap sumer sihat yer.Ari nie yana nak sambung pandangan yana supaya kita fikir sejenak.

 Adakah tingkahlaku seperti ini akan menghancurkan negara kita????? itulah persoalan yang bakal yana rungkaikan.Catatan yana bukan ingin menunjukkan yana nie berakhlak mulia tetapi kita sebagai warganegara seharusnya tidak boleh mengambil ringan hal2 seperti ini.

Adakah anda semua tahu apakah permulaan terjadi hal2 ini???
-mulanya dengan perasaan cinta 
 -dihasut oleh syaitan
-disokong oleh hawa nafsu

Apakah pertengahan kepada gejala ini???
 wanita atau gadis itu akan mengandung anak kekasih yang dipuja itu tadi.

Apakah ending of this story??? 
-berdasarkan pengamatan yana banyak cara untuk mereka selesaikan antaranya ialah; 
firstly,diorang gugurkan kandungan diorang. selalu nyer pakwe @ kawan yang sarankan kerana pakwe diorang x bertanggungjawab.

Yang kedua lak, 
 -yang nie perangai menyamai syaitan durjana sbb langsung x de sifat perikemanusiaan. klu x nak hantar kat rumah kebajikan.

yang ketiga, 
-yang nie yana setuju sbb diorang dah insaf atas kekhilafan yang mereka lakukan menyerahkan diri dan melahirkan bayi secara selamat.

yang keempat, 
-bunuh diri bagi mereka merupakan jalan pintas supaya tidak dicemuh,dihukum @ perlu fikir untuk menyembunyikan kandungan. Yana pernah terbaca dalam buku orang yang membunuh diri akan mengalami dua kesakitan iaitu sakit ketika ditarik nyawa dan sakit keran mencederakan fizikal.

Bagi yana jalan yang terbaik ialah pulang ke pangkal jalan dan selalu mengingati kematian,insyaallah segala2 nya berjalan lancar dengan izin-NYA
jika ada hal lain yang boleh Yana coretakan insyaallah sedetik untuk berfikir akan bersambung ke part yang ke3

0 comments: